Henri Coanda Airport will not benefit from public investments next year

Aeroportul Henri Coanda nu va mai putea beneficia de investitii publice de anul viitor

13 noiembrie 2013

“Noile orientari ale Uniunii Europene privind ajutoarele de stat destinate aeroporturilor se vor inaspri de anul viitor, astfel incat cele care au un trafic de peste cinci milioane de persoane nu vor mai putea beneficia de ajutoare publice pentru acoperirea cheltuielilor de investitii, iar cele care au un trafic de peste trei milioane de persoane nu vor mai putea beneficia de ajutoare pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare,” a declarat colegul nostru Mihai Furtuna, avocat partener, la conferinţa Mediafax Talks about Aviation.

 

Va fi afectat în mod direct aeroportul Henri Coanda, care genereaza un trafic de aproape sapte milioane de persoane. Acesta nu va mai putea beneficia de niciun fel de investitie publica fara incalcarea reglementarilor Uniunii Europene.

 

Pentru aeroporturile cu un trafic mai mic de un milion de persoane, ajutorul public va fi limitat la maxim 75%, iar in cazul celor cu un trafic intre un milion si trei milioane de persoane, la cel mult 50%.

 

Conferinta Mediafax, dedicata comunitatii aviatice, a avut loc in prima jumatate a lunii noiembrie si a reunit sefi ai aeroporturilor din Bucuresti si din tara si pe cei implicati in servicii aeroportuare. La eveniment a participat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.

 

Sursa: fluxul de stiri Mediafax

Henri Coanda Airport will not benefit from public investments next year

Nov 13, 2013

“New EU guidelines on state aid designated to airports will tighten next year. As a consequence, those with an over five million people traffic will no longer be eligible for public aid in order to cover costs of investment and those that have o traffic of over three million people will no longer be eligible for aid to cover development expenses,” said our colleague Mihai Furtuna, partner of ONV LAW, during the Mediafax Talks about Aviation conference.

 

Bucharest located Henri Coanda airport, with a traffic of nearly seven million people, will be among those directly affected by the new guidelines, meaning the airport will not be eligible for any public investment without breaching EU regulations.

 

For airports with a traffic of less than a million people, public aid will be limited to a maximum of 75 % and for those with a traffic between one and three million people, to no more than 50% .

 

The Mediafax Aviation conference dedicated to the aviation community took place in the first half of November and brought together general managers of airports in Bucharest and in the country and those of companies involved in airport services. The event was attended by the Romanian Minister of Transport and Infrastructure, Ramona Manescu .

 

Source: Mediafax news feed

 

Tags

What do you think?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Articles

ZF – Investiţi în România! Radu Nemeş, ONV LAW: Există o vibraţie a antreprenorilor şi o efervescenţă pe piaţa tranzacţiilor mai mici care mă bucură mai degrabă decât marile investiţii, care ţin de geostrategie

Mediul antreprenorial românesc prezintă o anumită vibraţie şi generează efervescenţă pe piaţa tranzacţiilor, mai ales în contextul fondurilor de investiţii pe care le pregătesc antreprenorii români în aceast perioadă, a explicat Radu Nemeş, managing partner ONV Law, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

Read