The new European regulation sets strict conditions for the public funding that goes into airport infrastructure

MEDIAFAX TALKS ABOUT - AVIATION - EDITIA 2
9 octombrie, 2014

Dezvoltarea regionala, traficul anual de pasageri, stimularea concurentei si cresterea nivelului de conectare a regiunilor din UE se afla in topul criteriilor pe baza carora Ministerul Transporturilor va aloca finantari aeroporturilor in perioada 2014-2030.

 

Astfel, aeroporturile cu un trafic anual de pana la 5 milioane de pasageri au posibilitatea de a-si acoperi cea mai mare parte a costurilor de investitii (pana la 75% din cheltuielile eligibile, in functie de traficul anual de pasageri).

 MEDIAFAX TALKS ABOUT - AVIATION - EDITIA 2
October 9, 2014

Regional development, annual number of passengers, competition enhancement and increasing the connectivity of EU regions are top criteria based on which the Ministry of Transport will allot public funding for airports during 2014 – 2030.

 

As a consequence, airports with an annual traffic of up to 5 million passengers are likely to be able to cover most of their investment costs (up to 75% of the eligible costs, depending on the annual number of passengers).

 

Ministerul Transporturilor va aloca finantarile prin intermediul schemelor de ajutor de stat sau ajutoarelor individuale, pe baza proiectelor de investitii incluse in Master Planul General de Transport al Romaniei 2014-2030 (care s-a aflat in dezbatere publica pana la data de 15.10.2014), respectand Orientarile Comisiei Europene nr. 2014/C 99/03 privind ajutoarele de stat destinate aeroporturilor si companiilor aeriene. Astfel, in functie de modul de acordare a ajutorului de stat, majoritatea propunerilor de finantare a investitiilor incluse in Master Plan, trebuie avizate initial de Consiliul Concurentei, si, ulterior, se va autoriza de Comisia Europeana – Directia Generala Concurenta.

 

Proiectele care vor fi finantate fara a respecta obligatia de autorizare a ajutorului de stat, vor fi invalidate retroactiv, iar beneficiarilor li se va impune sa returneze fondurile primite, asa cum s-a intamplat in cazul aeroportului Zweibrücken din Germania si al aeroportul Charleroi din Belgia.

 

 „Noile reglementari europene in materia ajutorului de stat acordat aeroporturilor si companiilor aeriene stabilesc conditii stricte de finantare din fondurile publice a investitiilor in infrastructura aeroportuara, avand ca scop dobandirea de catre aeroporturile publice a unei independente financiare, prin atragerea de investitii din sectorul privat”, a subliniat Mihai Furtuna, avocat specializat in dreptul aviatiei, la conferinta “Mediafax Talks about Aviation”. Acesta a fost invitat pentru analiza legaturile dintre Master Planul de Transport si Orientarile Comisiei Europene, precum si impactul acestora asupra dezvoltarii infrastructurii si operatiunilor aeroportuare in Romania in urmatorii 16 ani. 

 

Puteți accesa prezentarea susținuta de Mihai Furtuna aici.

 

 

 

The Ministry of Transport will support, through state aid schemes or individual aid, the investments that are documented in the General Master Plan of Transportation in Romania (2014-2030). This is in line with the European Commission Guidelines no. 2014/C 99/03 regarding state aid for airports and airline companies. Thus, depending on the aid type, most proposals for financing that are included in the Master Plan, have to be approved by the Competition Council, and then be authorized by the European Commission – Directorate General for Competition.

 

The projects that get public funding without complying with the procedure listed above, will be retroactively invalidated, and the beneficiaries will be required to return the public funds, as was the case for Zweibrücken airport in Germany and Charleroi airport in Belgium.

 

“The new European regulation on state aid for airports and airline companies sets strict conditions for the public funding that goes into airport infrastructure. The goal is to encourage public airports to reach financial autonomy by seeking private sector investment”,  summarized Mihai Furtuna, the ONV LAW partner specialized in aviation law, at the “Mediafax Talks about Aviation” Conference. Mihai Furtuna went on to highlight the links between the General Master Plan of Transportation and the European Commission Guidelines, as well as their impact on infrastructure development and airport operations in Romania during the next 16 years.

 

You may access the presentation of Mihai Furtuna here.

Tags

What do you think?

Related Articles

ZF – Investiţi în România! Radu Nemeş, ONV LAW: Există o vibraţie a antreprenorilor şi o efervescenţă pe piaţa tranzacţiilor mai mici care mă bucură mai degrabă decât marile investiţii, care ţin de geostrategie

Mediul antreprenorial românesc prezintă o anumită vibraţie şi generează efervescenţă pe piaţa tranzacţiilor, mai ales în contextul fondurilor de investiţii pe care le pregătesc antreprenorii români în aceast perioadă, a explicat Radu Nemeş, managing partner ONV Law, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

Read